שאלות לא נפוצות שזוגות שואלים צלם חתונות בטלפון, בפגישה ואחרי החתונה

שאלות שזוגות שואלים צלם חתונות

 

 

אחרי החתונה מגיע שלב של עשיית האלבום - וזהו השלב השלישי שבו זוגות ממשיכים לשאול שאלות

 

שאלות בשיחת טלפון ובפגישה

 

שאלה: היי. אנחנו רוצים לשנות את ההסכם שלך. תשלח לנו אותו ונראה אם הוא מתאים לנו.

תשובה: שלום. זה לא אפשרי. כמו שאתם לא מבקשים מחברת יס או פרטנר לשנות את ההסכם שלהם בשביל הבקשה הספציפית שלכם כך גם לא הגיוני לבקש את זה מצלם חתונות. אל תבקשו בבקשה מהצם לשלוח לכם הסכם. קודם תדברו איתו בטלפון, תגידו מה אהבתם בעבודות שלו ותכירו אותו, אחר כך בפגישה אפשר לדבר על ההסכם. תהיו הגיונים.

 

שאלה: אז אם אתה תצלם לבד ותפספס משהו אז אני אתבע אותך ?

תשובה: בשביל זה לוקחים צלם שני. הסיבה הראשונה היא גם גיוון בתמונות והתוספת של צלם שני לחתונה מצדיקה את עצמה. אי אפשר גם לא לקחת צלם סטילס שני לחתונה שלכם וגם לאיים על צלם בכך שהוא פיספס משהו ולא צילם "הכל". גם אם תקחו 100 צלמים, עדיין יהיה משהו שלא יצולם. אבל כשאתם לוקחים צלם סטילס אחד, לא צריך לצפות שהוא יתפוס את כל האורחים, את כל הרגעים, את כל זוויות הצילום. אי אפשר לאכול את כל העוגה ולא לשלם רק על חלק ממנה.

 

שאלה: האם אפשרי שאתה תצלם וידאו וסטילס ?

תשובה: צלם שמצלם גם וידאו וגם סטילס (עובר מצבים) - בדיחה לא מצחיקה וחוסר מקצועיות של צלם. כמו שאתם מבינים יהיו רגעים, למשל בחופה, שפשוט יהיו חסרים לכם או בוידאו או בסטילס. עדיף לקחת צלם אחת איכותי ופשוט לוותר על השני(בין אם וידאו או סטילס). לא תקבלו כלום מאחד שמצלם גם וגם, מה שמעיד על חוסר מקצועיות שלו.

 

שאלה: אני רוצה לקבל פיצוי אם אתה לא מגיע, בוא נשנה את ההסכם שלך. האם זה אפשרי?

תשובה: לא. צלם מקצועי לפי הסכם טוב ידע למצוא לכם צלם מקצועי אחר כך שלא תישארו בלי צלם חתונות. אם המטרה שלכם היא לקבל פיצוים מראש מצלם , עדיף תצלמו בעצמכם. אם אתם תפלו בידיים של צלם נורמלי, הוא ימצא תחליף (למקרה שקרא משהו רציני) ולא יקח ממכם כסף נוסף. בפגישה תוכלו להבין האם אפשר לסמוך על הצלם.

 

שאלה: אז אפשר לעשות לנו אלבום ב 250 ש"ח ?

תשובה: אפשר, אם בית דפוס יתן לכם מחיר כזה, ואז גם תשלחו להם את העיצוב בעצמכם? למה אתם צריכים אותי? אל תבאסו את הצלם שלכם. אלבום להדפסה בבית דפוס עולה לצלם כסף. אל תשכחו שהצלם צריך לעשות עיצוב של האלבום. כמובן שאם סתם מפזרים תמונות באלבום- תמונה אחד פר דף אחד זה משהו אחד, אבל אם המעצבת עובדת על העיצוב שעות, בוחנת את הרקעים השונים איך הוא משתלב עם התמונות, האם התמונה בהירה או נעשתה בערב, מה הרקע, האם לשים תמונה אחד או ארבע בדף, האם לשנות לשחור לבן. עיצוב זה מקצוע בפני עצמו. אלבום דיגיטלי מעוצב, נורמלי פחות או יותר מתחיל מ 800-1000 ש"ח.

 

שאלה: אהבנו את העבודות שלך. האם אפשר לסגור את איתך בלי פגישה.

תשובה: אחרי שהכרתם את הצלם, דיברתם איתו וזה מספיק לכם כדי לסגור איתו, תסכמו על העברת מקדמה לצלם, כדי להבטיח שהוא ישריין לכם את התאריך, תחתמו על הסכם במייל חוזר וזה מספיק כדי לסגור את התאריך לשכם בלי פגישה. המלצה שלי הוא כמובן לדבר עם צלם, לעשות תיאום ציפיות ולראות אם אתם מתאימים אחד לשני.

 

שאלה: כמה יעלה לנו … ?

תשובה: בשביל זה יש מחשבון לחתונה, בו תוכלו לחשב את עלות כמעט כל דבר שזוג צריך ליום החתונה, החל משמלת כלה ועד לאטרקצית. אפשר לגשת למשחבון לחתונה בתפריט.

 

שאלה: איזה הכנות צריך לעשות. מהו הסדר.

תשובה: באחד הכתבות כתבה טובה את השלבים שעברה ביום החתונה, תוכלו לקרוא. בגדול אתם צריכים לסגור את העניין ברבנות. אחרי זה מתחיל שלב ההכנות של הדברים שתצטרכו ליום המאושר שלכם - לבוש (שמלה וכו'), אנשי מקצוע(צלמים לחתונה), אנשי אטרקציות( בלונים, עשן, בועות). כמו כן יש הרבה דברים שאתם לא חושבים עליהם מראש, כמו איזה דברים תצטרכו אם תישנו בצימר. רשימות מוכנות שנעשו כבר תוכלו למצוא בגוגל תחת מילת מפתח רשימת הכנות לחתונה. דברים שיש להכין חודשים לפני החתונה(בחירת אולם, מפיק, רב וכו') ועד לדברים שיש לבצע בסוף האירוע (כמו הערבת כספים לספקים)

 

שאלות ביום החתונה (והכנות)

 

שאלה: חם לנו, אולי נוותר על צילומי חוץ ?

תשובה: בשום פנים ואופן. קודם כל תדעו שצילומי "חוץ" אפשר לעשות גם בפנים. למשל אם ההכנות היו במלון, אפשר לעשות שם צילמים יפים, הרי לרוב למלון יש עיצוב יפה והרבה פינות יפות. חוץ מזה, יש חורשות שקרני אור לא מגיעו בפנים ואפשר לעשות שם תמונות מהממות. אפשר להיכנס למקומות סגורים, בניינים או כל מקום מוצל, להכנס להצטלם במסעדה ולבשת עם חברה ולהנות מבירות, ולעשות גם שם צילומים. אפשר לבדוק מראש מקומות פוטנציאלים לצילום בסביבה כשאתם יודעים איפה תעשו הכנות במרחק נסיעה של עד חצי שעה. תמיד אפשר לחשוב על פתרון ואם אתם עדיין לא רוצים צילומי חוץ, תוורתו עליהם בידיעה שלא יהיה לכם אותם ולא לאמר אחרי החתונה "אז מה שלא רצינו, היית צריך לשכנע אותנו", אתם אנשים בוגרים ואחריות על ההחלטות שלכם לוקחים אתם.

 

שאלה: האם לשלם בסוף האירוע ?

תשובה: אני ממליץ לכם בכלל לא להתעסק עם תשלומים ביום החתונה ועדיף להעביר לצלם את הסכום לפני האירוע וזה עקב כך שאנחנו רוצים שתהנו ביום המאושר שלכם. לחילופין, תכינו את הכסף ותנו להורים שלכם להעביר לצלם. אם אין לכם מפיק אוירועים, תנו לחברים/הורים שלכם משימומות קטנות שאתם בטוח תשכחו מרוב ההתרגשות.

 

שאלות לאחר החתונה

 

שאלה: אפשר לעשות שינוים באלבום?

תשובה: תלוי מה סיכמתם. נהוג לתת לצלם ולמעצבת לעסוק בעיצוב. האם יודעים לסנן ולבחור את התמונות לאלבום מאשר הייתם עושים את זה אתם. זאת הסיבה למה יכולה לעבור חצי שנה עד שהצלם יקבל את התמונות, כי ללקוח תמיד יותר קשה לבחור בין 2 תמונות טובות שלו, וההתחרטויות האלה יכולות להמשך לנצח. תנו לצלם שלכם את האפשרות לעשות את זה כל ולחסוך לכם זמן. הוא מכין את התמונות, שולח למעצבת שיודעת טוב איך לתת להיראות לזה הכי יפה. אח"כ שהצלם ישלח לכם לאישור. במידה ותרצו לשנות משהו, אין עם זה שום בעיה. אחרי השינוי חשוב שתראו שמה שעשיתם נעשה אבל אל תנסו לשנות את הדעה שלכם שוב ושוב, זה לא נעים לצלם, במיוחד אחרי שכבר נעשה מה שביקשתם. תנו לצלם לעשות את מה שהוא יודע לעשות טוב יותר ממכם.

 

שאלה: אפשר לשלוח לנו אלבום בלי להעביר תשלום עליו?

תשובה: לפי ההסכם הנורמלי, כמו שאתם משלמים בכל חנות ורק אחרי התשלום מקבלים את המוצר (בחול אתם עוד מחכים עד שיגעה לארץ) כך גם עם צלם, אם לא שילמתם לצלם את שארית הסכום ביום החתונה, תעבירו לו את החלק האחרון ורק אז תוכלו לקבל את אלבום (אם כבר בחרת צלם ואתם סומכים עליו, הרי יש לכם בסכם). הסכף הזה ישמש להדפסת האלבום (אם הזמנתם). תסכמו אם אתם באים לקחת את האלבום (עדיף) או שיבוא אליכם השליח.

 

שאלות יותר נפוצות שזוגות שואלים

 

שאלה: יש מחיר ?

תשובה: אתם באתם לצלם, אתם ישר מחפשים מחיר ? זה לא מכבד את הצלם. אתם אומרים "יש מחיר" לרופא שיניים? אתם מחפשים צלם לחתונה, אז תתעניינו בשאלות הנכונות. למה להתחיל ישר עם המחיר.

אתם שואלים שאלות לא נכונות. תתעניינו עד כמה הוא מוציא אמוציות והתרגשות בזמן הצילום, יש לזה הרבה יותר ערך מאשר המחיר שאתם שואלים בכוונה של "תן לנו מחיר". מה האלבום שתקבלו, עד כמה יהיה איכותי - זאת סיבה טובה למה הצלם הזה יותר יקר מאחרים.

הזוגות באים לפגישה אבל שכחו למה באו, מתחילים לעשות שוק וחושבים שבאו לחנות מתנות ולא לצלם. מתחילים להוציא מצלם מתנות, למרות שכל מתנה עולה לצלם כסף. אין מתנות בארץ, הכל בא על חשבון משהו.

צלמים כדי לסגור חבילה נותנים הרבה מנתות כשאין להם תיק עבודות טוב, והמוח הישראלי בנוי למתנות וזה מה שהם זוכרים, את המנתות  ומה קיבלו, לא את הצילום עצמו שאליו באו מלכתחילה.

 

שאלה: מה כולל ? מה, אתה לא נותן לי כלום?

תשובה: חוסר כבוד לצלם. אתם באתם לקבל מוצרים, לכו לבית דפוס ותדפיסו ותזמינו שם מה שאתם רוצים, אל תבואו לצלם בשביל זה. כלומר " אתה לא נותן לי כלום" זה אומר שאתם לא מעריכים את הצילום עצמו של הצלם, הרי בשבילכם זה כלום. הצלם למד את הצילום, אוהב את התחום, והתוצר הסופי- התמונות מכילות ערך, כמו גם עד כמה נעים ומרגש לבלות איתו את היום, שזה גם חשוב כלה.

זה סביר אם צלם יתן לכם קנבס אבל הוא לא חייב, זה עולה כסף. אבל אתם מתחילים להגזים ולבקש מתנה צלם מגנטים (כתבה על איך לבחור) או טראש. אנא ממכם אל תתחילו לקצץ מהצלם. אם קיבלתם מתנות - תקבלו אשליה של צילום.

 

 

שאלה: מה הציפיות שלכם מצלם ומה מצופה מאיתנו כזוג?

תשובה: לגבי ציפיות שלכם מצלם אתם יכולים לומר בשלב שיחה טלפונית או בפגישה, כי רק אתם יודעים מהן. לגבי ציפיות של הצלם ממכם, יתכן שהוא יגיד לכם אם זה משהו חשוב. אם הוא לא אמר, כנראה שאתם עברתם את המכסה שלו שהוא מצפה ממכם. בעיניי, הרבה יותר חשוב מה הציפיה שלכם מצלם וזאת עקב מצבים לא נעימים שיכולים לקרות בהמשך, הרי שציפיתם למשהו ולא אמרתם אותו לצלם, וזה לא קרה, האם הצלם אשם בכך ? כמו כן, אל שתכחו לומר לצלם ציפיות שלכם ממנו בערב אירוע וכל דבר שיכול לעזור לו לצלם את האירוע במלואו.

 

אם הייתה לכם שאלה והיא לא מופיעה בכתבה, תכתבו אותה בתגובות למטה ואשתדל לענות.

אם הכתבה עזרה לכם, תוכלו לשתף אותה עם זוגות אחרים. 

איך לא לבחור צלם חתונות לא מומלץ