באיזה אולמות אירועים אני אוהב לצלם ולמה?

בחירת גן אירועים מבחינת נראות

 

בחירת אולם אירועים מנקודת מבט ויזואלית - של הזוג ושל הצלם

בחירת אולם לחתונה שלכם

כשאתם בוחרים אולם אירועים לחתונה שלכם, אתם שוקלים מהצד שלכם, כלומר תקציב לאולם (פר מנה) שיכול לכלול מנות, מקום לינה צמוד לאולם ואפילו ספקים אחרים, איזה אוכל מגישים באולם ואפשרויות של מנה, איך הוא נראה- איך נראית החופה ואולם עצמו שיתאים לכמות המוזמנים שהזמנתם.

אבל יש פן נוסף, וזה מצד הספקים. למשל, האם האולם נראה מספיק טוב כדי שהצלם שלכם יעשה שם תמונות יפות ומשהו שיכול לתרום למראה כללי בתמונות של ערב שלכם.

הרי כשיש צילומי חוץ, גם שם הצלם חושב על לוקיישן שיצלם אתכם שם. גם אם זה במקום ההתארגנות שלכם- למשל מלון, זה בפני עצמו מהווה לוקיישן עם לוק מדהים. וגם כשיוצאים לצילומי חוץ, חורשה, יער, או רחוב יפה כמו רחוב הידוע בקרית ביאליק, צריך הצלם לחשוב שהרקע יצא יפה ובאופן כללי המקום יתרום יותר. כך גם בערב בחירת האולם ואיך הוא נראה חשוב גם. לכן, כשאתם בוחרים אולם, תשקלו גם את הצד הויזואלי שלו, כלומר שלא יראה כמו מחסן או אורווה. נכון שבארץ לא ראיתי ברמה כזאת אבל עדיין תראו אותו בעיניים כששקלתם את כל ההיבטים הכספיים וה"מנתיים", קרבתכם לאולם וכו' ותישארו עם מספר אולמות, תשקלו גם את הצד הויזואלי.

והנה לכם עוד טיפ, אם לא לקחתם מארגן לחתונה ואתם עושים הכל לבד, תשאלו את הצלם שלכם, אולי הוא יכול להמליץ לכם על אולם זה או אחר , מאלה שאתם שוקלים. הרי שהוא רוב הסיכויים ביקר בו, ראה את המקום, נשנש שם ומכיר אולי גם את האוכל, את הרחבה לכן צלם זה מקור מעולה להתייעצות ( לא להגזים כי הצלם לא מארגן חתונות ולא מחויב לזה אבל אני מניח שישמח לאמר (לשון גבוהה) לכם על האולם אם הוא מכיר, הרי הוא צילם בהרבה אולמות. מה שכן, כל הזמן נפתחים אולמות חדשים ולכן האולם עדיין "טרי" )

 

צילום באולם שבחרתם

כשהאולם נבחר על ידכם, אז מגיעה העבודה של הצלם. אחרי צילומי חוץ, שהיו כנראה לא רחוקים מהאולם שלכם, מגיעים לאולם.

אבל רגע אחד, אל תשכחו שצילומי חוץ לא יכולים להיות יותר מדיי רחוק מהאולם, כי אתם לא לרוצים לפספס את זמן צילום משפחות והגעת אורחים בגלל דרך ארוכה ופקקים. אם אתם רוצים לוקיישן רחוק עדיף תזמינו צילומי זוגיות מראש ואז יש לכם זמן לא מוגבל.

אוקיי, חוזרים לאולם. הצלם כשהוא מגיע אתם כנראה הולכים לאכל קצת והצלם מתחיל לצלם את המקום, האולם, חופה והאווירה הכללית. אם זה יותק תקופה של קיץ, הוא גם תופס את השמש. (לכל תקופה -בין אם חורף או קיץ יש את היתרונות משלה). כמה שהמקום יפה יותר- ככה התמונות יותר יפות.

אחרי שצילם את המקום אתם יוצאים להצטלם. תוודאו שהמשפחות יגיעו בזמן כדי שלא יווצר מצב שכבר אורחים מתחילים להגיע והם כבר לא יכולים להצטלם. עושים צילומי משפחה, ואז האולם שבחרתם משחק תפקיד. צילומי משפחה יכולים להתבצע על רקע של חופה יפה (נהוג) או על רקע של צמחייה יפה או כל דבר אחר יפה ברקע.

איזה אולמות יכולים להיות יפים? המון. אני נזכר במספר מהם שיש להם גנים יפים עם צמחייה. למשל גן הוורדים ליד ראשל"ץ או גן הפקאן הקרוב לכפר סבא או גבעת ברנר עם העתיקות שלהם ליד רחובות.

כמו כן עוד אולם יפה בטבע עם גן מעולה, בדרך לירושלים, הוא חוות דרך ארץ. אני אוהב את הטבע של המקום.

יש אולמות אירועים (אני לא אגיד את שמם) שפחות נוח לצלם שם. למשל, קירות שחורים וכשאנחנו משתמשים בפלאשים הם פחות מראים את הרקע של האולם ונראה כאילו אתם רוקדים במחסן שרואים רק אתכם ואת הרחבה אבל פחות את הרקע. אבל אתם השקעתם באולם, ורוצים לראות גם "איפה היה האירוע". נכון, זה בתנאי שבחרתם אולם שהוא לא שחור ולא חשוך מדיי בערב. נכון שמצלמות של היום יודעות לתפוס גם את האזורים הכהים ואפשר להביא יותר פלאשים אבל אין כמו המקום המואר בצורה טובה, וזה כבר תלוי באולם ובתאורה שלו.

לכן כשתבואו לאולם, עדיף לבוא בערב, כי הרי גם אתם ביום החתונה שלכם תבואו בערב, וכך תראו את המצב איך שהוא בפועל. עדיף לבוא אפילו כשיש שם אירוע קצת לפני אבל בעיקר אחרי השקיעה.

ומה עוד צריך לדעת? חופה! כאן הכוונה היא לא רק לתאורה של החופה אלא לגודלה. תשוו אותה עם חופה שהייתם אצל חברים שלכם. אם החופה קטנה- זה בעיה גם לאורחים (תיכף אסביר), גם למשפחות חתן/כלה וגם! לצלמים. אם החופה לא מספיק גדולה, ובתנאי שמן הסתם אתם כן רוצים שצלמים יצלמו את חופתכם, הם כך או אחרת יסתירו אתכם מהאורחים. חוץ מזה, לצלמים יהיה לא קל להסתובב בחופה (לפחות צלם אחד וידאו ואחד סטילס ואולי גם עוד סטילס שני). שלושה צלמים, לכן אם החופה קטנה גם הם יהיה להם יותר קשה וגם אורחים פחות יראו אתכם. לחופה קטנה יש פתרון אבל לא בטוח שתאהבו אותו- שישאר שם רק צלם אחד – סטילס, ובמקרה כזה לא יהיה לכם וידאו קרוב של החופה. היתרון שהאורחים יראו כמעט הכל. או לחילופין תראו שהחופה לא תהיה קטנה.

לפי ניסיוני , החופות בדרום בעיקר (וקצת בצפון) גדולות מאוד (למשל חצר המלכה בצומת כנות). החופות במרכז קטנות או מאולתרות ויש 4 אנשים שעומדים עם 4 מקלות כל זמן החופה.

סה"כ ראיתם שיש כמה דברים שחשוב לבדוק- חופה, אולם עצמו וגן/מקום קבלת פנים. שלושתם משחקים תפקיד ניכר באיך יצאו התמונות. כמובן שאף אחד עוד לא ביטל את האמוציות/הצחוקים/הרגשות שיתפוס הצלם שלכם בצורה דוקומנטרית וזה אולי יותר חשוב לכם מהאולם. לכן תבחרו את האולם לפי התקציב האופטימלי שלכם יחסית לעלותו ולנראותו, משהו שחשוב לצלם.

הערך הסופי של תמונות ערב שיצלם הצלם יהיו מורכבות גם מפן הויזואלי של המקום וגם מהרגעים היפים שיתפוס.

 

אם החומר שכתבתי עזר לכם ותרצו לשתף עם זוגות אחרים, לחצו על שתף. כמו כן תוכלו להשאיר גם תגובה שלכם למטה. מקווה שנהנתם. צלם חתונות Maxim Dupliy.  

 

ראיון עם די ג'יים לחתונה: שאלות שזוגות שואלים